Sayfalar

29 Mart 2014 Cumartesi

Seçime 1 Kala



Büyük güne bir gün kaldı.
Hepimiz heyecanlıyız. Hepimizde biraz korku, biraz tedirginlik, biraz da umut.
Bana şahsi fikrimi soracak olursanız, ben çevremdeki birçok kişi kadar heyecanlı değilim.
Olamıyorum.
Çünkü - lafı dolandırmadan yazayım - yine seçime hile karışacağını düşünüyorum. Hep bu yönde düşünüyordum ve sosyal medyada da bu konu dönüp duruyor zaten.

İnsanlar anket sonuçlarına, alınan duyumlara sevinedursun, bir işin içine hile hurda karıştı mı, senin oyun %90 bile çıksa onu indiriverirler aşağı. Kendi lehlerinde ayar çekiverirler, sen de "Aaa yine niye böyle oldu yaa?" diye saçını başını yolduğunla kalırsın.
İster pesimist deyin bana, ister kötü haber tellalı.
Yahu adam hırsızın dibi, ahlaksızın doruk noktası, daha ne!
Hep demişimdir, sülük bile bir süre sonra yorulur da kendini bırakır ama bunlar doyamadılar emmeye, yapışıp kaldılar.
Onur yok, kanun yok, ahlak yok, kural yok.
Amaçları için HER YOL MÜBAH.
Gitmemek için her şeyi yapmaz mı bu adamlar, siz söyleyin?
Hile, alavere, dalavere, oy sahteciliği, aklınıza ne gelirse yapacaklar. Ve bu sefer daha da azılı şekilde yapacaklar. Çünkü altları fena sallanıyor bu sefer. Her yolu deneyecekler bu yüzden.

Çok karamsar yazdım, biraz da iyi tarafından bakalım o zaman.
Her yaştan, her meslekten, her kesimden on binlerce gönüllü olduk; sandıklarda müşahitlik yapacağız. Seçimde hile olacağını düşünen bir seçmen olarak ben buna gönüllü olmasam olmazdı, duyunca hemen başvurdum.
Sayımız oldukça fazla. Bize verilen sandıkları seçim günü boyunca atmaca gibi gözetleyeceğiz evelallah. Bunun, oy sahteciliğinin önüne geçebilmek için önemli bir adım olduğunu düşünüyorum. Tabii sahtekarlık yapmayı kafaya koyan her yolu dener ama en azından artık bu iş o kadar da kolay değil, onu görecekler. Meydan eskisi kadar boş değil çünkü.
Yani içimde heyecan ve umut varsa, bundan var.

Ayrıca, sizler de oylarınıza sahip çıkabilirsiniz, bunun için müşahit ya da sandık kurulu üyesi olmanız gerekmiyor.
HER VATANDAŞ zarfların açılmasını ve oy sayımını İZLEYEBİLİR.
Yani özetle, akşam beşte elinizi kolunuzu sallaya sallaya herhangi bir seçim sandığının başına gidebilir ve "Ben de seyredeceğim!" deyip, sayımı başından sonuna izleyebilirsiniz. Kimse sizi dışarı çıkaramaz çünkü bu sizin yasal hakkınız.
Gözlemci olarak bütün bir gününüzü ayıramıyorsanız bile, bunu yapabilirsiniz, bence önemli bir katkı olur.
Ve lütfen bilinçli bir seçmen olarak gözünüzü açık tutun. Oy kullandığınız okulda/sınıfta şaibeli olduğunu düşündüğünüz durumlar olursa hemen sandık kuruluna bildirin.
Mesela;
- Oy kabininden şak şuk, klik kluk fotoğraf çekme sesleri mi geliyor?! Hemen bildirin.
- Engelli vatandaşlara yardım(!) amaçlı ortalarda gezinen tiplere dikkat edin. Bunu iş edinmiş kişiler varmış. Bir kişi birden fazla kişiye refakat edemezmiş, böyle birini görürseniz, binin ensesine! (Tamam o kadar değil, şikayet edin yeter. Gerekirse onlar biner tepesine.;)
- Zihinsel engelli vatandaşlar oy kullanamaz, böyle bir kişiye oy kullandırıldığını görürseniz, uyarın.
- Bazı görevli kişiler (polis, resmi görevde olanlar vs...) belli bir belge ile (142) istedikleri sandıkta oy kullanabiliyorlar. Ancak oylarını kullandıktan sonra bu belgeyi hemen teslim etmeleri gerekiyor. (Aksi taktirde gezici oy veren gibi orada burada oy verip duruyorlarmış sabahtan akşama kadar! Oh canım benim, ne ala memleket!) Bu gibi kişilere dikkat etmek lazım.
- Kimliksiz oy verme durumlarına karşı dikkatli olun. (Kendi kimliklerinizi de sakın unutmayın ha!)
- Pusulalarınızın ve zarflarınızın temiz, lekesiz olmasına dikkat edin. Çizik mizik olmasın. Biz Türkler aldığımız şeyi değiştirmeye utanırız genelde. Utanmayın.;) Varsa bir yamuğu, hemen iade edin yoksa direkt geçersiz sayılır oyunuz.
Yani etrafınızı kesin bolca. Uyanık olun kısaca. Ne olur ne olmaz.;)
Ve dediğim gibi, eğer yapabiliyorsanız, gidip ve sayım seyredin.
Akbaba gibi dikilin tepelerine.
                                                                         ..........  
Evet, işte böyle.
Son günlerin gündemine dair de yazılacak çok şey var aslında ama artık içim öyle şişti ki, o kadar şaşkınım ki bazı konularda, yazacak kelime bulamıyorum.
Tabii hala nasıl şaşırabildiğime de çok şaşırıyorum!
O da ayrı mesele.

Umarım dürüst bir seçim olur.
Umarım sonuçlar gerçeği, yalnızca gerçeği yansıtır.

Umarım bu çirkinlikten en kısa zamanda paçayı sıyırır bu ülke!

Görsel kaynak; burada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...