Sayfalar

13 Kasım 2014 Perşembe

Giysi Bukalemunu Olmak




Başlığı okudunuz ve eminim ki neredeyse hepiniz "O nasıl şey öyle?" dediniz.
Ancak belki farkındasınız, belki de değilsiniz ama birçoğunuz giysi bukalemunusunuz.
Ben de öyleyim!
Peki nasıl bir şey giysi bukalemunu olmak?
Efendim, nasıl bukalemun canlısı girdiği mekana ve ortama göre renk değiştiriyorsa, biz de giydiğimiz giysiye göre 'ruh hali' değiştiriyoruz.
Yalnız yanlış anlaşılma olmasın, "Ruh halimize göre giyiniyoruz." demiyorum. Tabii ki onu da yapıyoruz ama benim bahsettiğim durum başka.
Birçoğumuz giydiğimiz giysinin ruhuna bürünüveriyoruz hemen.
Mesela ben...
Ayağımda spor ayakkabı, üstümde de eşofman, falan varsa, hemen kendimi çok hafif ve zinde hissetmeye başlarım! Sanki fazladan bilmemkaç kilom yokmuş gibi. Hatta bazen işi daha da abartıp, Amerikan filmerindeki sokak basketçileri gibi hissetmeye başlarım. Ver elime bir top, sektire sektire koşayım, efsane bir basket atayım! Güdük boyumun ve hayatımda hiç basket oynamamış olmamın ne önemi var canım!

Giydir üstüme ceketi - ki ben ceketlere bayılırımm - hemen yüzüme belli belirsiz bir ciddiyet ifadesi yerleşir. İş kadını havalarına giriveririm. (Peh!) İşte bu yüzden, yani fazla ciddiyet beni bozacağı için, ceketlerimi genelde jean ve basic tişörtlerle kombine ederim.

Bak bir de topuklu ayakkabı meselesi var, işte o beni benden alan bir konu. Daha önceki yazılarımdan bilirsiniz, sivri topuklu ayakkabı ile oldukça geç tanıştım ben. Ama tanıştıktan sonra da bir hevesler, böyle her yerde topuklu ayakkabı giyesimin gelmeleri, mağazalarda topuklu reyonlarına seğirtmeler... Anlayacağınız tam bir sonradan görme oldum. İsterse üstümde çuval olsun, ayağımda şöyle yüksek ve sivri topuklu bir ayakkabı varsa hemen modum değişiveriyor, daha havalı, daha seksi, daha kadın gibi hissediveriyorum hemen. Ha söyelemeden geçemeyeceğim, bir de tek ayağımı arkaya doğru kaldırıveresim geliyor hep. :) Sizde de var mı böyle tuhaf bir dürtü? (Ne olur var deyin!)

Ama aynı ben'e giydirin bir kaba yağmur çizmesi ve seyredip görün neye dönüşüyorum! Lap lap lap kocaman adımlar atan, yaldır yaldır yürüyen, bastığı yağmur sularını etrafa sıçratan ve hele ki bir de üstümden dökülen bol bir kaban falan giydiysem, buyrunuz size kadın mı, erkek mi belli olmayan bir acayip şehir magandası! Ay tamam bu konuyu geçelim, daha da uzatırsam korkacaksınız benden. :/

Neyse efendim...
Sonra mesela pofuduk kazaklar, hırkalar giydirin bana. Altımda yünlü bir tayt, ayağımda yumoş, kilim desenli ev botları ve yumuşacık çoraplar varsa değme keyfime! Anında - hani ingilizcede cozy denilen - sıcacık bir moda giriveriyorum. Sanki az önce o topuklu ayakkabıyla gülümseyerek tek ayağını arkaya kaldıran zilli ben değilim!
Yayılayım kanepeme - ahh hatta şömine başı olsaydı ne iyi olurdu ama yok:( - kocam ve biricik kuçularım da yanımda olsun.. Bir elimde sıcacık, mis kokulu kahvem, diğer elimde saatlerce okuyabileceğim harika bir roman. İşte tam bir kış keyfi!

Bu arada unutmadan, çantalarım değiştikçe de ruh halim değişiyor. Taktığım çanta ne kadar koyu renk olursa, ne kadar ciddi olursa, ben de o moda giriyorum. Bu nedenle kendimi rahat, neşeli ve sevimli hissetmek istediğimde mutlaka renkli, spor çantalar tercih ediyorum.

Ya da mesela böyle ifil ifil, uçuş uçuş bir elbise giyeyim, hoop hemen tatlı tatlı esen bir Bodrum evi terasındaymışım, karşımda şahane bir manzara varmış, fonda Yunan müzikleri çalarken pembe şarabımı yudumlayıp, deniz ve tuz kokusunu derin derin içime çekiyormuşum gibi oluyor. (Vallahi oluyor.)
Ya da abiye giyeyim mesela, kendimi kokoş teyze gibi hissediyorum. O nedenle modern kesimli ya da romantik, uçuşan abiyeleri tercih ediyorum.

Daha birçok örnek verebilirim bukalemunluk hallerime ama fazla da sıkmamayım sizi. Eminim sizler de okudukça "Aaa ben de böyleyiiim!" dediniz. Haksız mıyım? :)

Ama bence bu durumu dikkate almakta gerçekten fayda var.
Modasenin ruh halini etkiliyorsa, güçlü bir silah oluyor demektir ve onu en iyi şekilde, kendimizi en mutlu ve keyifli hissedecek şekilde yönlendirmek lazım gelir bence.
O gün seksi mi hissetmek istiyorsun ya da rahat ve gevşek mi? Belki de çok önemli karalar alan çook başarılı bir işkadını gibi.
Sabah kalk, geç dolabının başına ve seç modunu.
O gün ne giydiysen o ol ve öyle hisset! ;)

12 yorum:

  1. ne hoş yazı Eylül'üm çok keyifle okudum, ayrıca doğru giysiler ruh halimizi etkiliyor ya da giysiye göre davranmak zorunda kalıyoruz:) yalnız topuklu ayakkabı hiç sevmediğim bir şey, sağlığa o kadar aykırı ki...ama görünüş olarak çok güzeller:))) ben her zaman her yerde rahat giyimden yanayım giysilerim ve ayakkabımın içinde rahat olmalıyım...ister düğüne gideyim, ister konsere...mutlak içinde çok rahat olmalıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Müjde Abla'cım.Bu yazıyı, modasenin.com sitesi ve çook hayvansever blogger arkadaşımızın Gonca'nın (www.shemellon.blogspot.com) beraberce düzenledikleri bir proje kapsamında yazdım. Yani bu bir moda yazısı ama aslında kediciklere faydası olacak bir yandan. :)
      Bu arada ben de her daim rahatlıktan yanayım ama işte o topuklu ayakkabılar hayatıma - ya da kalbime diyeyim çünkü çok sık giyme fırsatım olamıyor- bir girdiler, pir girdiler! :)))

      Sil
  2. Yazını okumak için anca fırsat buldum:) Kesinlikle giydiğim giysiye göre ruh halim oluyor. Mesela eskiden ( erkekler okumasın) tanga giyersem kendimi seksi hissederdim. Şimdi giymiyorum gerçi:))
    Birde ev giysileri ile kendimi koca karılar gibi hissediyorum. Bol giysilerle ise koca bir patates gibi.. Topuklu ayakkabılarla çok uzun boylu bir kadın gibiyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) İşte bak Gonca'cım, hepmiz aynıyız! Tabii girdiğimiz ruh halleri değişiyordur ama genel durum aynı.:)

      Sil
  3. Hocam bugun 3. Kez okudum yazinizi :) gercekten aaaaa bende oyleyim dedim cogu kez. Ama bi kirmizi ruj durumu var bende o cok havaya sokuyor beni :) yazilarinizin hepsini okudum bu arada siz yazin biz okuyalim hatta yazi dersinde sadece "yazi" yazmayalim :))) oyle bi yazalim ki su gibi okunsun serifler espaslari gozumuz gormesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeliz'cim seni burada gördüğüme çok sevindim ve yorumun beni gerçekten çok mutlu etti! :)) Yazılarımı beğenmene de çok sevindim ayrıca.
      Kırmızı ruj bende de aynı etkiyi yapıyor! Çoğunlukla yazın sürüyorum gerçi. Ama gerçekten keyif veriyor.
      Bu arada ne serifi, ne espası, sen haftasonunun tadını çıkart! :)))

      Sil
  4. Kıyafetler etkiliyor insanın ruh halini, doğru.
    Ama ruh hali de kıyafet seçimini etkiliyor:)
    Tersinir bir tepki sanırım bir nevi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle katılıyorum! Çökkün ve yorgun bir ruh halindeyse insan mesela, üstü başı da ona göre oluyor genelde. İşte böyle olduğunda, kötü hissediyorsak, inadına neşeli ve moda sokacak şeyler giyerek psikolojimize ayar çekebiliriz. :)

      Sil
  5. Kaleminize sağlık öğretmenim. Gerçekten çok hoş bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  6. Çok çok güzel olmuş bu yazı, bayıldımmmm! Topuklu ayakkabı en son ne zaman giydim bilmiyorum :/ Hep istedim, aldım, denedim ama giydiğimde salla sallana yürüyen zürafa gibi oldum... İşyerimde mecburi etek ceketli bir tip olarak kıyafetlerimi her zaman babet denilen saçma icatla birleştirir oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim sevgili Kızlı Erkekli Kedili, beğenmene çok sevindim. :) Ben de son zamanlarda okullarda koşturduğum için rahat şeyler giymeye çalışıyorum, topuklu falan giyemiyorum. İş yaparken bence en önemlisi rahatlık. Sen de en iyisini yapıyorsun. Ama topuklularım da dolaptan bana göz kırpmıyor değil. :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...