Sayfalar

14 Temmuz 2014 Pazartesi

Tatlı Pazartesi | Marcel Marlier


Merhaba,
Birkaç haftadır evdeki işlerimin yoğunluğu ve bilgisayarımı kuramamamdan dolayı Tatlı Pazartesi yapamamıştım.
Ama işte geldim buradayım.:)
Bu haftanın konuğu Belçikalı usta illüstratör Marcel Marlier.
Bu isme yabancı olanlar için, Ayşegül masal kitaplarının çizeri diyeyim.
Evet o sıcacık, yumuşacık, tatlı mı tatlı dünyaları yaratan adam.
Ben çocukken bayılırdım Ayşegül kitaplarına, hala da hastasıyım. Elimde bir miktar var ama az sayıda. İleride güzel bir Ayşegül koleksiyonu yapmak ise planlarım arasında.
2011 yılında ölen sanatçının Wikipedia sayfası burada.
Daha çok çalışması için de  google kardeşimize danışınız lütfen. :)

Keşke tüm çocukların hayatları Ayşegül kitaplarındakiler gibi olsa. Ama artık bu imkansız denecek kadar zor ve bunun parayla pulla da ilgisi yok. Çünkü artık devir teknoloji devri. :( Ayşegül'deki o yemyeşil çayırlara, çimenlere yayılmış, doğayı, hayatı ve en önemlisi birbirlerinin dostluğunu birbirlerinin gözünün içine bakarak yaşayan çocukların eline akıllı telefonları, tabletleri bir tutuşturun hayalinizde. O zaman ne demek istediğimi anlarsınız.
Herkese harika bir yeni hafta dilerim!






















































6 yorum:

  1. Eylül'cüğüm ismini bilmiyordum inanır mısın ama resimleri panelde görür görmez "Aaa Ayşegül!" dedim:) çocukken ne severek okurdum, rahmetli dayım da kızına her sayısını alırdı, keşke biriktirseydi bilmiyorum ne yaptı, harika bir kolleksiyon olur gerçekten. Ve çizimlere bayıldım, ne güzeldi o hikayeler, Ayşegül okulda, Ayşegül tatilde unutulur mu?:)
    çok teşekkürler canım geçmişe özlem yaşattın:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Abla'cım öncelikle sizi tekrar görmek çok güzel. Merak etmeye başlamıştım. Gerçi bayrak konulu yazımızda artık gündelik şeyler yazmanın içinizden gelmediği ile ilgili yazmıştınız, ben de dedim herhalde Müjde Abla biraz dinleniyor.:) Hoşgeldiniz tekrar.
      Ve evet bu Ayşegül'lerin ben de oldum olası hastasıyım. Ne kadar yumuşacık, sıcacık, ne kadar insanı böyle tatlı tatlı yerlere götürüyor hepsi değil mi? Size de güzel hisler verdiyse bu Tatlı Pazartesi, ne mutlu bana.:)
      Sevgiler!

      Sil
    2. Hoşbulduk Eylül'cüğüm aslında dönmeye niyetim yoktu ama Gazze konusunda bir yazı yazmadan edemedim o zamanda ister istemez dönmüş oldum, sevgiler tekrar :)

      Sil
    3. Ne sebeple olursa olsun iyi yaptınız.:)

      Sil
  2. Ahhh Ayşegüllll ♥ Daha okuma yazma bilmediğim zamanlarda annem kitapları açıp bana resimlerinden anlatırdı hikayeleri, çok net hatırlyıorum. O nedenle benim için hikayelerinden daha önemli resimleri... Annem yanımda değilken de kitapları açıp resimlerine bakardım, hikayeler düşünürdüm üzerlerine... Sonra okuma yazma öğrenince de oku,oku, bir daha, bir daha, baştan, yeniden :)) Sayende hatırladım o güzel günleri ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin hayatında çok tatlı bir yeri varmış belli ki Ayşegül kitaplarının. Zaten resimleri de bir çocuğu gerçekten mutlu edecek, içine çekecek cinsten... Ben de çok mutlu oldum şimdi seni o günlere götürdüğüm için. Ne mutlu bana o zaman. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...