Sayfalar

1 Şubat 2014 Cumartesi

Eyvah B.k Var!


Köpek annesi bir insan olarak kuzucuklarımızın çiş ve kaka ihtiyaçları için günün belli saatlerinde parka gidiyoruz.
Geçen gün Mısır ile parktaydım. Oğlum pıt pıt kakasını yaptı ve ben de her zamanki gibi poşetle bu kakayı aldım. Ve o anda oradan geçmekte olan yaşlı bir amca bana dikkatle baktı, gülümsedi ve teşekkür etti.
Amcanın bana teşekkür edişi çok tatlı ve kibardı ama yüzünde, toplanmayan kakalardan kaynaklanan bir sıkıntı, bir üzüntü hissettim.
Daha önceden de benim bunu yaptığımı görüp, yapmayanlardan şikayet edenler olmuştu. Kimi tatlı tatlı, kimi yakınarak, kimi de sayıp söverek. 
Ve açıkçası bunu yaşamak canımı sıkıyor.
Öncelikle, bizim bu kakaları toplamamız gerekiyor. Buna mecburuz. 
Her şeyden önce, medeni bireyler olduğumuz için.  Ha o anda gafil avlanmışsındır, istisnai olarak yanında poşet olamamış olabilir, insanlık halidir, tamam. Varsa yaprakla falan örtersin, o da yoksa yapacak bir şey yok. Ama her seferinde bile bile ve göz göre göre koca bir öbek kakayı  arkamızda bırakıp gitmeyi medeniyetle bağdaştıramıyorum.
İkincisi ve en önemlisi, böyle davranmak, ortalıkta kol gezen bir sürü hayvan düşmanına koz vermek değildir de nedir?
Ve en çok da bundan dolayı üzülüyor ve endişeleniyorum başıboş kakaları görünce.
Dediğim gibi, cici cici şikayet edenler olduğu kadar, hayvan sevmediği ve hatta genel anlamda sevgisiz ve çirkin ruhlu olduğu her halinden belli olan birtakım kişiler de -son derece çirkin şekilde- sövüp duruyorlar!
Ve o insanın karşısına geçip o kakayı bırakanı savunamıyorsun. (Belki unutmuştur, belki o anda torbası yoktur vs... tipi cılız mazeretler dışında...)
Haklı çünkü. 
Ve o tip sevgisiz, köpek düşmanı insanları haklı duruma düşüren köpek sahiplerine  çok kızıyorum açıkçası. 
Şimdi adam gelse sana "Bu kakayı neden almıyorsun?" diye çıkışsa, ne diyeceksin?
"Ortalığa gübre olsun diye bırakıyorum." mu diyeceksin?
"Parkta b.k ile enstelasyon  yapıyorum." mu diyeceksin?
Yoksa, "Sana gıcığım var, üstüne cork diye basasın diye bırakıyorum." mu diyeceksin?
Hiçbirini diyemezsin. 
Haksızsın çünkü.
O poku alman lazımdı arkadaşım, başka seçenek yok.

Bu medeni bir insan olarak görevimiz olduğu kadar, köpeklerimize karşı da görevimiz.
Çünkü onlar her daim suçsuz, masum ve günahsızlar. Kakaları gelmiş, bizim götürdüğümüz yere yapmışlar. Ne yapsın yavrucaklar? Ama sırf biz o kakayı almıyoruz diye, kötü niyetli insanların nefreti suçsuz kuçularımıza yöneliyor.
Yazık değil mi?

Sevgili köpek sahipleri, ne olur. 
Canlarımız bizim için candan kıymetli.
Okları onların üstüne çekecek davranışlardan kaçınalım. Çünkü sonuçta olan onlara oluyor.
Yazıktır.
Sebzelerinizden boşalan ince market torbaları, mini boy çöp torbaları ya da başka hangisi kolayınıza gelirse. Mutlaka yanınızda olsun.
Hem bize bu yakışır. 
Hem de haksız duruma düşürmemiş oluruz kendimizi.

3 yorum:

  1. kesinlikle ktılıyorum yazınıza. ben de fıstığın kakasını poşetle topluyorum hatta cebimde resmen bir tomar poşetle dolaşıyorum. yedek, yedeğin yedeği... ama insanlar maalesef hassas değil benim kadar. dolaştırdığım parkta resmen mayın tarlasındaymışcasına dolaşıyoruz fıstıkla. hem bu diğer köpekler için de tehlikeli olabilir, hastalık yayabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Ve evet, benim de ceplerim torba dolu oluyor hep, balon gibi dolaşıyorum, şişik şişik.:)

      Sil
  2. Ah, Eylül'cüğüm, yerden göğe kadar isyanında haklısın. Ya ben anlamıyorum, madem köpeğin var bu sorumluluğu da alacaksın, geçenlerde gazete sitelerinde görmüştüm İSveç prensesi miydi, başka ülke prensesi miydi köpeğinin kakasını toplayıp poşete koyarken fotoğrafını çekmişlerdi.
    Ne diyeyim::::((( medeniyet böyle bir şey..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...