Sayfalar

29 Ekim 2013 Salı

29 Ekim'de Nasıl Hissetmeli?

Bugün senenin belki de en önemli günü.
Bugün bizim Cumhuriyet Bayramı'mız. 
Sevgili cumhuriyetimizin yıldönümü, coşkuyla kutlamamız gereken gün.

Ama ben neyi fark ettim biliyor musunuz?
Son yıllarda 29 Ekim'lerde, hiç de bugüne yakışacak hisler içinde olmamışım.
Olamamışım. 
Ve eminim bu hissi benimle paylaşan milyonlar var. 
Çünkü son yıllarda cumhuriyetimizi sevinç içinde kutlamak yerine, onu kutlama hakkımızı kullanabilmek için savaştık hep. 
Bu sene neyi yasaklayacaklar acaba korkusu ve ne hakla bunu elimizden alırlar isyanı birbirine karışıp durdu hep.
Keyifle geçirmemiz gereken bu özel günümüzün içine öfke, isyan, nefret tohumları ektiler...
Bizi bu güzel günü hakkıyla, içimizden geldiği gibi tatlı tatlı kutlayamaz hale getirdiler!

Hiçbir yasak, kısıtlama olmasa dahi, sadece varlıkları yetti, geriye kalan 364 gün içinde yaptıkları yetti bugünü yaşarken mahsun ve üzgün olmamıza.

Belki de ben bardağın boş tarafından baktım hep, bilemiyorum.
Cumhuriyet denince aklıma hep ona yapılan saldırılar, hainlikler, iki yüzlülükler, çirkinlikler gelir oldu...
Halbuki ne kadar yazık... İnadına mutlu olmak, inadına coşmak, hoplamak zıplamak varken, böyle boyun bükmek ne kadar acı!

Onlardan nefret ediyorum, evet.
Ama bu güzel güne bu nefretin gölgesini düşürmeyeceğim artık.
İsyan bulutlarının tepemde gezmesine izin vermeyeceğin.
Sayıp sövmeyeceğim, ne hakla? diye bağırmayacağım, kötü şeyler düşünmeyeceğim bugün.

Ben onları mutlu etmeyeceğim bugün!...

Bugün artık güzel şeyler düşünmek istiyorum... Ata'mın maviş gözlerini, cesur yüreğini, onunla birlikte cumhuriyetimizi kuran temiz kalpleri düşünmek istiyorum...
O temiz kalpli, cesur yürekli insanlardan aslında hala ne kadar çok olduğunu, şunun şurasında üç beş ay önce o kalplerin nasıl da çılgıncasına ve korkusuzca birleştiğini - birleşebildiğimizi! - hatırlamak istiyorum.

Ve artık korkması gerekenin biz olmadığımızı...

Şimdi bu korkuyla, bir hışım yangından mal kaçıranların, can havliyle attıkları bu adımların altında ezilmelerinin çok yakın olduğuna inanıyorum.

İçim ferahlıyor. Ve bayramıma yakışacak hislere bürünmeye başlıyorum yeniden.
Nihayet...

Ve tüm kalbimle diyorum ki:
Her sene olduğu gibi, bu sene de ve sonsuza dek;
CUMHURİYET BAYRAMI'MIZ KUTLU OLSUNNNN!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...