Sayfalar

15 Şubat 2012 Çarşamba

Patates aşkına!

















Üç kişilik patates kızarttınız ama diğer iki kişinin acele gitmeleri gerekti, ne yaparsınız?

A) Ne yapacağım ki? Aynı şekilde 1 porsiyonumu yer, gerisini bırakırım. Normal insanım çünkü ben.
B) E madem gittiler, azıcık daha fazla yiyebilirim. Çok da acıkmışım zaten. Yarın daha az yerim.
Benim cevabım ise:
C) Ne? Gittiler mi?! Sahi mi söylüyorsun? Hem de patateslerini yemeden! Bak sen şu işe, hay allah..Patates de soğuyunca kayış gibi olur, bir daha da yenmez, ziyan olur yahu. Yiyeyim bari ben onları. 

Huyum kurusun. Kediye ciğer, bana da patates kızartması emanet edilmez. Oturalım beraber bir kafeye, söyleyelim ortaya koca bir tabak patates ve siz kalkıp tuvalate gitme gafletinde bulunun!... Bakalım döndüğünüzde tek bir çöp patates bulabiliyor musunuz tabakta!

Bira+patates büyük keyiftir mesela değil mi? Sevmem değil ama patatesi öyle çerez gibi on dakikada bir ağzına atıp yavaş yavaş yemek de bana göre değil. Başına oturdun mu gömüleceksin. Çok kızardığı için çatala batmayan ve en sona kalan o küçük kıtır parçayı bile yiyeceksin!...Hatta o parçayla savaşacaksın, çatalı batıramadıkça inat edeceksin, kıt deyip kırılacak, beş parçaya ayrılacak ama sen yine de mideye indireceksin onu. Çok plastik çatal kırdım ben o parçalar yüzünden ama zafer hep benim oldu!
Benim patates kızartması yemekten anladığım budur.

Her türlüsünü de severim ayrıca. Dondurulmuş, ev tipi, ince-çıtır, parmak patates, elma dilim, armut dilim, karpuz dilim fark etmez. Patates olsun!

Ama ben tüm bunları yazınca siz beni patates kızartması sapığı sanacaksınız şimdi. Her gün yiyorum diye düşüneceksiniz. Valla öyle değil! Aksine, artık dışarıda gerekmedikçe hiç yemiyorum diyebilirim. Çünkü patatesin kızgın yağda kızartılınca nasıl zehire dönüştüğünü biliyorum. 
Ama evde - dikkat bu yazıda gizli reklam uygulanmaktadır - 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile  1 kg. patatesi kızartabilen mucizevi alet var. Hal böyle olunca kızartmaz mı insan? Hele de benim gibi tipler bundan fena halde yüz bulmaz mı? 
Bulur. Ben de buldum işte.

Üç  kişi için bir kilo dondurulmuş patates kızarttım. Onlar gitti, ben kaldım. Kediye - köpeğe de zararlı patates. Atılmasın yazıktır dedim. Hepsini yedim. 
Bir de üstüne - utanmadan - bu yazıyı yazdım. Kendimi tebrik ediyorum.
...
PS: Soda var mıydı acaba dolapta? Bir tabak da makarna yedim çünkü yanında. Onu yemeseydim iyiydi de... Neyse artık.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...