Sayfalar

1 Aralık 2015 Salı

B.k Parkına Hoşgeldiniz!




Medeni uygulamaları, medeniyetten anlayan, medeniyeti içine sindirebilen insanların hizmetine sunacaksın arkadaş.
Aksi halde - gerçek anlamda -  boka batıyorsun!
Nasıl mı?

Son yerel seçimlerde belediyemiz değişti ve yeni başkanımız, ekibiyle birlikte çok iyi çalışıyor. Beldemizde gözle görülür gelişmeler ve değişimler oldu.
Ve ayrıca başkanımız sokak hayvanları için de çok güzel uygulamalar yapıyor ve gerçekten çok mutlu oluyoruz.

Diğer yandan, bizlerin evlerimizde beslediğimiz sahipli kuçularımız için de, beldenin belirli yerlerine PATİ PARK'lar yaptırdı, çok sevindik.
Nasıl mı oluyor bu Pati Park'lar?
İçinde köpeklerimizin rahatça koşturabilmesi için, dört yanı yüksek tellerle çevrili, kapısı içeriden kilitlenebilen geniş bir çim alan. Ayrıca hem eğlenmeleri hem de egzersiz yapabilmeleri için oyun araçları mevcut. Su içebilmeleri için su kapları da var.
Ve de kuçu evladımız kakasını yaptıktan sonra o kakayı torba ile alıp atabilmemiz için kocaman bir ÇÖP KUTUSU bulunuyor.
Gel gelelim, bazı köpek sahipleri için park var evet, oyuncaklar var ona da evet, suluk var, tamam, üstünde koşturulacak çim de var, hepsini bir güzel kullanıyorlar, okey.
Peki madem bunların her birini gönlünce kullanıyorsun, o zaman köpeciğin kakasını yaptıktan sonra neden alıp oradaki KOCAMAN ÇÖP KUTUSUNA atmıyorsun be adam?!
Parktaki her bir şeyi görüyorsun iyi güzel de, çöp kutusunu niye görmüyorsun??

..Topla Eylül Topla..

Bu sabah kocam ile köpeklerimizi çıkarttık, hemen evimizin dibinde olan Pati Park'ımıza girdik, kapıyı kilitleyip çocukları serbest bıraktık.
Ben tabii önceden deneyimli olduğum için, "Dur hemen koşturmayalım, kakaları bir toplayayım önce." dedim.
Bizden önce, alınmadan öylece bırakılmış köpek kakalarını kendi torbalarımla toplamaya başladım. Ki bizimkiler koşarken basıp ayaklarını kakaya bulamasınlar.
Bir aldım, iki aldım, üç aldım, hadi dördüncü öbeği de aldım ama bir baktım ki, ohoooo, parkın içi boka batmış!
Öbek öbek her yerde!! 
Bir de nasıl kocaman öbekler, hani görsen manda şeyetmiş sanırsın.

Köpeğin kakasından iğrenmem ben, başka köpeğinkini de toplarım, gocunmam. 
Ama insan denen canlının bu terbiyesiz kayıtsızlığı deli etti beni o anda.
"Eeeh yetti beaa! Yürü yürü, topla köpekleri, çıkıyoruz, dayanamayacağım!!" dedim Gökhan'a ve sinirle, bir hışım kendimizi dışarı attık.

Bu durumda köpeciklerin en ufak bir kabahatleri olmadığını belirtmeme gerek yoktur sanırım. Gariplerim sahiplerinin götürdüğü yere kakalarını yapıyorlar, ne yapsınlar. Her zaman olduğu gibi onlar bu durumda da yine masum.
Onun, ihtiyacı gereği yaptığı kakayı SAHİBİ OLARAK SEN ALIP ATMAK ZORUNDASIN.
İster Pati Park'a sok, ister sokakta gezdir YANINDA DIŞKI POŞETİ TAŞIMAK ZORUNDASIN!
Senin ardında bıraktığın kakayı belediye toplamayacak, bu onun görevi değil. SENİN GÖREVİN. 
Belediye senin için mekanı hazırlamış, çöpü de koymuş.
Sana kalan tek şey biraz insan olmak, anlıyor musun?

Bu medeniyettir. Bu senin birey olarak yapman gereken şeydir. 
Evinde kakanı yapınca sifonu çekmeden çıkıyor musun? Çıkmıyorsun. Kendi ortamını kendi b.kundan temizlemeyi biliyorsun da, konu sokaklar olunca hangi hakla bu kadar vurdumduymaz olabiliyorsun?

Üstelik senin umursamazca arkada bıraktığın kakalar yüzünden biz diğer köpek sahipleri azar işitiyoruz milletten.
İnsanlar sokakta o kakaları gördükçe - onları bırakan sen olduğun halde - zavallı masum köpeklere düşman kesiliyorlar.
Buna ne hakkın var?!

Güzel belediyemizin, güzel bir hizmeti var ve bundan hakkıyla yararlanmak istiyoruz.
Ben o parka girerim, köpeğimi oynatırım, kakasını yapınca torbayla alır, kutuya atar öyle terk ederim mekanı.
Sen de böyle yapacaksın.
Hakkıyla, doğru şekilde kullanacaksan, buyur gel.
Aksi taktirde, lütfen bilinçlenene kadar yaklaşma oraya.

Sana sunulan medeniyetten faydalanmak  istiyorsan, önce medeni olmayı öğreneceksin arkadaşım.
Başka yolu yok. 
Yok.

................................

Daha önce yine benzer konuda yazdığım yazıyı okumak isterseniz buyrun: EYVAH B.K VAR!

2 yorum:

  1. Eylül'cüğüm tebrik ediyorum seni canım. Valla bak ben yapamam yaptığını yani yalan yok, başka köpeklerin kakalarını toplayamam, ama asıl toplaması gerekenin yerine senin toplamana da üzüldüm, ne demek ya? Senin görevin değil, senin köpeğin değil, kimse sahibi o uyuz gelip toplasın!!! Of of sinir geldi valla. Öteki yazına da yazdığım gibi İsveç ya da başka ülkenin prensesi elinde poşet kendi köpeğinin kakasını toplarken resmini çekmişti gazetelerin internet sitesinde gördüm...koskoca prensesim dememiş toplamış bizim millet güya Müslümanlık temizliktir, hıh pöh! Evlerine gitsen klozeti pırıl pırıl parlatırlar ama parka gelince nasılsa evleri değil pisletilebilir!!!
    Çok kızıyorum bu insanlara....
    Sabırlar diliyorum canım ....
    Öptüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Köpeciğin kakasından iğrenmem, toplarım ama tabii ki başkasının bencillik ve terbiyesizlik yapıp da bıraktığı kakaya da cork diye basmaktan hiç hoşlanmam. Aynı şekilde özgürce koşturan köpeklerim de basmasın! Çok fena oluyor.
      Çok katetmemiz gereken yol var Müjde Abla'cım çoooook.
      Aynen dediğiniz gibi, evler pırıl pırıl, sokaklar çöplük. Ne çirkin bir çelişki!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...