Sayfalar

9 Kasım 2014 Pazar

Biz Bir Dal Çiçeğe Kıyamazken...


Günlerdir hepimiz - pardon, tabii ki hepimiz değil - birçoğumuz zeytin ağaçları için ağlıyoruz. Hunharca katledilen altı bin masum ağaç için. 
Onları korumak için kendini siper eden, dövülen, ambarlara kilitlenen, tartaklanan ve dededen toruna süregelen geçim kaynakları ellerinden bir anda kayıp giden köylüler için...
Ağzım açık kalarak, gönlüm yanarak, lanet ederek, ruhum sıkışarak okudum iki gündür konu ile ilgili haberleri. Ve o kadar nefret ettim ki tüm bu olup bitenden, bir kelime bile yazmak istemedim. Yazmazsam, tüm bu olanlar hiç yaşanmamış gibi olacaktı sanki. Ama tabii öyle olmuyor.
Gerçek, yazmasan da, düşünmemeye çalışsan da, bazen ellerinle gözünü kapamaya çalışsan da, bütün soğukluğuyla işte orada duruyor.
Gitti altı bin tane zeytin ağacı. 
Köklerinden sökülüp atıldı hepsi. Hiç var olmamışçasına, nesillerdir binlerce kişiye geçim kaynağı, on binlerce canlıya, böceklere, kuşlara yuva olmamışçasına, şu zalim dünyada bir kuruşluk değerleri yokmuşçasına katledildiler bir çırpıda.
Ağaçtı çünkü onlar. Sadece ağaç. Önemsiz, değersiz, rahatlıkla gözden çıkarılabilecek ot parçaları.
Paranın karşısında ne kıymetleri var değil mi? Hayatta en önemli şey para ve cep doldurmak olduğuna göre, ahlak, şeref, namus sadece bacak arası ile ölçüldüğüne göre, merhamet duygusunun ise bazılarınca çoktan son kullanma tarihi geldiğine göre, altı bin tane ot parçası yok olmuş, olmamış ne önemi var değil mi?
Yeter ki daha zengin, daha da zengin ve daha da zengin olsunlar. Merhamet, şeref, doğruluk, vicdan kimin umurunda? 

Yazıklar olsun. 
İnsanım diye gezen, yeri geldiğinde ahlak, namus deyince en baba ahkamları kesen bu adam müsveddelerine yazıklar olsun!
İnsan mısınız siz? Cidden soruyorum, insan mısınız siz?!?

Biz bir çiçeği bile koparmaya kıyamazken...
Altı bin ağacı çatır çatır katleden sizler?
Gerçekten merak ediyorum, biz insansak -ki öyleyiz- siz tam olarak nesiniz?!

6 yorum:

  1. Eylül'üm g...t kılları bu konuda nasıl abuksabuk şeyler yazıyorlar gördün mü? Yok zeytin ağacı Yahudi bilmem nesiymiş çok kötüymüş, kesilmeliymiş, ben okuyunca şaka sandım, zaytung haber sandım ama yok bunlar rant için her haltı yerler, her iftirayı atarlar, koskoca TSK ya iftira attılar şimdi Allah'ın zeytin ağaçlarına iftira atıyorlar. Bunların dini, imanı para akp lilerin ve destekleyenlerin alayı ateist diye düşünmeye başladım. Para için bunca rezilliği yapmak için ateist olmak şart. (namuslu, ahlaklı ateistleri tenzih ederim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımda bu kadar şuursuz insanı bir arada görmemiştim ben Müjde Abla. Yaptıkları da, hastalıklı fikirleri de yetti artık gerçekten. İnsan değiller. Ya da biz insan değiliz, bilemiyorum.
      Ay bu arada son cümleyi yazmasaydınız ateistler çok alınabilirdi, ama ben aslında ne demek istediğinizi anladım. :) Bunların yaptıklarının hiçbir dinde yeri olamaz zaten...

      Sil
  2. Bir ağaç gölgesine, bir zeytin tanesine muhtaç kalsınlar istiyorum. Birilerinin kıt aklınca ülkenin itibarı beton yığınları ile ölçüldüğü için ağaçların önemi yok. Usulsüz ÇED raporlarıyla cep doldurma derdindeler. Bir şeyi çok içten istersek olur, benim dileğim belli.:)

    YanıtlaSil
  3. Keşke Ayça, keşke! Bu konularda genelde çoğumuzun dilekleri ortak. Ben de, her zaman kötüler kazanır düşüncesine sırtımı çevirerek, güzel şeyler düşünmek ve umut etmek istiyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. Görüntüleri ilk izlediğimizde teyzeler, amcalar ağladıkça biz de ağladık televizyon karşısında eşimle beraber... Bu barbarlık, bu düşmanlık niye... Ellerine geçsek, bizi de söküp atacaklar sonunda o olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlı Erkekli Kedili, zaten bence en büyük düşleri bizim gibileri söküp atmak. Ve ardından bir ton kirli insan beraberce ülkeyi daha da karanlık ve pis hale getirmek.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...